2011. november 24., csütörtök

inspiráció.

November a fotózás hónapja. Terveztem, hogy egy rakat kiállítást bejárok Poszonyban, de ebből az lett, hogy még a World Press Photo-t is lekéstem. Na, de azért elmentem az utolsó napokban a ,,Dom umenia"-ba (Művészetek háza), és megnéztem négy kiállítást: Hungarian Photography 1914-1989, Karol Kállay - Bratislava of mine, Imagina Project, Youthful Medium. Nem írom le, melyik miről szól, nézzétek meg a bulletint.















A legjobban tetszőket lefényképeztem. Mobillal. Ami szinte papírvékony, és nem is tudom megfogni rendesen... Szóval, itt most nem beszélhetünk minőségről. De megosztom, hogy kíváncsivá tegyem az olvasót. Nem vagyok teljes mértékben megelégedve a képek megvilágításával sem. A pontlámpák állandóan (idegesítően) kitakarnak részletet a képből, lábujjhegyre kell állnom, miliméterezni jobbra balra, hogy egészben láthassam a képet. Bár lehet, csak magasabbra kellett volna nőni, de erről már lekéstem.





















Hungarian Photographers 1914-1989. Pécsi József. Teniszlabda. 1932/1988





















Hungarian Photographers 1914-1989. Vadas Ernő. (Gázcsőlerakás.) 1948.





















Hungarian Photographers 1914-1989. Vadas Ernő. A textilgyárban. 1955.





















Hungarian Photographers 1914-1989. Benkő Imre. Acélváros ciklus. 1987-1995.





















Youthful Medium. Tomáš Agat Blonski. My sme. Portrait. Magisterská diplomová práca. 2001.















Youthful Medium. 49 g. Annyira elbűvöltek a hatalmas kiflik, hogy nem örökítettem meg az alkotó nevét.





















Manapság gyakori a mindenholatükörképemetfotózom-eset. Ez most nem szándékos volt, bár tudtam róla. Nos a fénykép lényege számomra az alatta lévő szöveg.
,, Prečo majú fotografie tvar štvoruholníka, keď otvor na objektíve má tvar kruhu?
   Sme to my, kto formuje fotografické videnie, alebo fotografické videnie formuje nás?"

Minden évben megígérem, jövőre több időt fogok szánni a kiállításokra. De jövőre már tényleg. Ígérem.